Vistabel to preparat wstrzykiwany pod skórę dla wygładzenia zmarszczek, podawany domięśniowo. Preparat to oczyszczone białko, które jest wytwarzane przez bakterię Clostridium botulinum. Działanie Vistabelu polega na blokowaniu połączeń nerwowo-mięśniowych istniejących w tkankach, czego następstwem jest rozluźnienie mięśni. W przypadku mięśni mimicznych powoduje to wygładzenie skóry, a w efekcie zlikwidowanie zmarszczek. Kuracja polega na odwracalnym unieruchomieniu mięśni, które znajdują się tuż pod skórą.

Preparat wykorzystujemy do likwidacji :

• zmarszczki poprzeczne czoła
  • tzw. lwie zmarszczki, czyli zmarszczki pionowe pomiędzy brwiami
  • tzw. kurze łapki, czyli zmarszczki wokół oczu
  • nadmierna potliwość
  • bruksizm

Zabieg jest szybki i bezbolesny. Widoczny efekt jest zauważalny po 7-8 dniach, kulminacyjny moment jest po 2 tygodniach od podania. Efekt utrzymania jest indywidualny.
Przeciwskazania:

• kobiet w ciąży i karmiących piersią
  • pacjentów cierpiących na chorobę miastenia gravis (rzadka choroba neurologiczna)
  • osób cierpiących na zespół Lamberta Eatona
  • uczulonych na albuminę ludzką
  • pacjentom zażywającym spektynomycynę i antybiotyki z grupy aminoglikozydów

Pacjent przechodzi kwalifikację do zabiegów medycyny estetycznej, przeprowadzanych przez lekarza. Obejmuje ona wywiad, wskazania, przeciwwskazania i oczekiwania pacjentki. Po przeprowadzeniu tych czynności i pozytywnej weryfikacji zostaje przeprowadzony zabieg z zakresu medycyny estetycznej.