Procedura z użyciem DERMAPEN jest zabiegiem medycznym, poprzedzonym konsultacją lekarską. Po zastosowaniu 30 min przed zabiegiem znieczulenia powierzchniowego, dokonuje się automatycznych mikronakłuć przy pomocy sterylnej, jednorazowej końcówki, zaopatrzonej w liczne mikroigiełki. Precyzyjnie dobrana głębokość iniekcji, w zakresie od 0,5 do 2,5 mm, pozwala na pełną kontrolę wykonywanego zabiegu. Podczas zabiegu możliwe jest wprowadzanie substancji odżywczych indywidualnie dobranych do potrzeb pacjenta. Działanie polega na pobudzeniu skóry do naturalnej produkcji kolagenu. Mikronakłucia stanowią bodziec do samoregeneracji skóry. Po wykonaniu zabiegu, mikrourazy skóry wykorzystują naturalne zdolności organizmu oraz wrodzoną zdolność naprawy skóry do fizjologicznego pobudzenia kolagenu. Poprawia się unaczynienie skóry, a jej struktura ulega wzmocnieniu, dzięki obecności nowego kolagenu.

Zabieg stosowany jest w celu rewitalizacji, odmładzania skóry twarzy, szyi, dekoltu i dłoni, poprawy gęstości skóry wiotkiej i cienkiej, odmłodzenia okolicy oczu, płycenia zmarszczek, zmniejszenia wielkości porów. Zabieg w zakresie twarzy, szyi i dekoltu poprawia nawilżenie, jędrność, gęstość i koloryt skóry, zmniejsza przebarwienia, spłyca drobne zmarszczki.

Najlepsze efekty daje seria zabiegów. Terapia obejmuje od 3 do 6 zabiegów,
przeprowadzanych w odstępach od jednego do dwóch tygodni. Rezultaty zabiegu utrzymują się średnio 6-12 miesięcy – jest to zależne od indywidualnych predyspozyji pacjenta i stylu życia.

Przeciwskazania do zabiegu:

• ciąża i karmienie piersią,
  • nadwrażliwość na preparaty stosowane do mezoterapii,
  • miejscowe infekcje skórne,
  • skłonność do powstawania bliznowców,
  • choroby nowotworowe,
  • choroby o podłożu autoimmunologicznym,
  • zaburzenia krzepnięcia,
  • stosowanie leków antykoagulacyjnych (np. aspiryna).