Botoks to preparat wstrzykiwany pod skórę dla wygładzenia zmarszczek, podawany domięśniowo. Do zabiegów używamy preparat renomowanej marki Vistabel, to oczyszczone białko, które jest wytwarzane przez bakterię Clostridium botulinum. Nazywa się go także toksyną botulinową typu A i stosuje w medycynie już od wielu lat. Działanie Botuliny polega na blokowaniu połączeń nerwowo-mięśniowych istniejących w tkankach, czego następstwem jest rozluźnienie mięśni. W przypadku mięśni mimicznych powoduje to wygładzenie skóry, a w efekcie zlikwidowanie zmarszczek. Kuracja polega na odwracalnym unieruchomieniu mięśni, które znajdują się tuż pod skórą.

Preparat wykorzystujemy do likwidacji :

• zmarszczki poprzeczne czoła
  • tzw. lwie zmarszczki, czyli zmarszczki pionowe pomiędzy brwiami
  • tzw. kurze łapki, czyli zmarszczki wokół oczu
  • nadmierna potliwość
  • bruksizm

Zabieg jest szybki i bezbolesny. Widoczny efekt jest zauważalny po 7-8 dniach, kulminacyjny moment jest po 2 tygodniach od podania. Efekt utrzymania jest indywidualny.
Przeciwskazania:

• kobiet w ciąży i karmiących piersią
  • pacjentów cierpiących na chorobę miastenia gravis (rzadka choroba neurologiczna)
  • osób cierpiących na zespół Lamberta Eatona
  • uczulonych na albuminę ludzką
  • pacjentom zażywającym spektynomycynę i antybiotyki z grupy aminoglikozydów

Pacjent przechodzi kwalifikację do zabiegów medycyny estetycznej, przeprowadzanych przez lekarza. Obejmuje ona wywiad, wskazania, przeciwwskazania i oczekiwania pacjentki. Po przeprowadzeniu tych czynności i pozytywnej weryfikacji zostaje przeprowadzony zabieg z zakresu medycyny estetycznej.